måndag 3 mars 2008

Fönsterluckor på Kreta - snacka om shabby!

De här fönsterluckorna har jag fotograferat i den lilla byn Paleohora där min dotter bor. Jag tycker att de är otroligt charmiga. Jag passerar dessa varje gång jag ska ta mig till och från centrum av byn från min dotters hus, vilket tar cirka fem minuter. De är shabby så det förslår.

Och en charmig blå dörr.

Stranden sent i oktober 2007 - off season. Ja, det var ljuvligt i vattnet!
Samma strand på kvällen.

Här brinner ett ljus 24 timmar per dygn!

Jag älskar Paleohora, och nu längtar jag dit. Jag får hålla mig till sommaren då jag kommer att vara där i en hel månad. Det ska bli helt underbart! Då är lilla Elli 9-10 månader och kan bada med sin mormor i havet.

2 kommentarer:

Poppins sa...

Jättefina bilder. Fönster är spännande! Lite hemliga och magiska, man kan inte låta bli att undra vad som finns bakom...

Anonym sa...

Åh så fina foton! Synd att det inte var 11 månader per år du var här istället. En månad är ju rättså mysig att längta ;).