tisdag 26 februari 2008

Botanisering på stan

Igår var jag och shoppade lite; jag var inte nöjd med min vita färg som jag hade provat på en liten oansenlig pall innan jag började måla mitt toalettbord. Jag ville ju vara säker först. Jag tyckte färgen jag köpt var alldeles för vit - Beckers antikvit. Den såg så bra ut i affären när jag jämförde med andra färger. Men jag blev helt enkelt inte nöjd så jag gav mig iväg till Nordsjö och fick tag på en nyans som jag blev mer nöjd med - Grädde heter den. Jag körde således igång projekt toalettbord igår. Det går sakta framåt. Men puh vilket jobb! Och alla lådor sen! Och inuti! Fy vad mycket!

När jag var ute på stan (här i Malmö) hamnade jag i världens sötaste blomsterbutik - Butik botanik. Den var full av fantastiska blomsterdekorationer, smycken och till och med lite kläder från ett danskt företag som heter Container. Det blev en blomma i söt kruka till toalettbordet och som ska få pryda de vita ytorna sedan. Blusen och linnet får jag önska mig så länge. Visst är det fint?

Blus och linne från företaget Container i Butik botanik i Malmö.


Vackra, romantiska smycken som jag föll för direkt.


Här ser ni den rara blomman med fin pärldekoration och den fina krukan.


Gulligt vintagekort.


Och ett par påskägg från Åhléns till mina flickor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen guuud så gulligt! Älskar verkligen din nya blog, den har riktigt hög mysfaktor. Puss och längt!

Jenny Oak Fae sa...

Lyckliga du som har varit i The Lake District!!!

Nu ska jag kolla din blogg, verkar intressant & vacker :)

Kram, Jenny

<3

Vardagslycka sa...

Vilket fint toalettbord! Och ännu finare blir det förstås när du målat klart, men oj vad mycket jobb. Riktigt pillergöra!
Härliga smycken du visar, är de också danska som kläderna?
Ha det gott!
Kram, Carina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt att du tittade in hos mej... då kund ju jag hitta hit!
Ditt toalettbord kommer säkert att bli jättefint när det blivit gräddvitt! Det finns ju jättemånga vita nyanser också, så det kan vara svårt att välja ibland.
Kram
Marie