söndag 24 februari 2008

I väntan på Elli

Idag var jag på Ikea och köpte bäddlinne till lilla barnbarnet, Elli, som kommer den 6 mars tillsammans med sin mamma från Kreta där de bor. Jag fick tag på ett jättesött broderat bäddset. Förutom det blev det täcke och kudde som passade måtten.

Allt är nu fräscht och färdigbäddat för lillan.


Broderade rosor i rosa.


Kudden hade jag innan men den passar ju bra till lilla Elli.
Johannas lilla rosa sälis väntar på ny lekkamrat.


Resesängen köpte jag för ett tag sedan. Det är möjligt att
jag behöver köpa en lite tjockare madrass till också.


I samma rum står det här avlutade toalettbordet som jag fick i present för 18 år sedan. Det ska nu målas vitt. Jag tror att det kommer att bli riktigt snyggt. Kanske jag slipar färgen lite när det är målat, för att ge ett lite mera slitet intryck. Glasmästare kommer på onsdag och fixar spegel.


Detalj av vackert beslag.


Detalj av utsmyckning.


Mera utsmyckning.

Bilder kommer när jag är klar med målandet.

Nu kan jag bara längta tills mina små älsklingar kommer hem. Ni kan ju tänka er vilket avstånd det är - till Kreta. Ja, det finns förstås fördelar också. Man har fått en ljuvlig grekisk familj som man alltid är lika välkommen till, och man bor på pittoreskt hotell i finaste lilla semesterbyn när man vill. Jag ska resa dit i sommar, men först är det besöket i Sverige som gäller. Hela tre veckor ska vi vara tillsammans.

Johanna och Elli.

2 kommentarer:

Poppins sa...

Vilket härligt namn du har på din blogg. Måste tacka för att du hälsat på inne hos mig.
Lilla Ellli kommer att få sova som en riktig prinsessa.

Jenny Oak Fae sa...

Toalettbordet är nästan exakt likadant som mitt, och mitt är just vitt, jättefint!