fredag 16 juli 2010

Slappa dagar i Höllviken

Richards trädgård skänker mig sådan stillhet som jag så väl behöver mellan varven. Här finns fåglarna, fjärilarna och humlorna som stilla sysslar med sitt medan jag bara sitter och njuter. Det är en mycket gammal och stor trädgård med gigantiska träd och blommande buskar, och den gränsar till en skogig tomt som stått orörd i alla år. Här finner jag ro och här blir jag uppassad med vin och god mat, och på morgnarna med te på sängen. Det händer ofta att jag får en och annan underbar fotmassage med olivolja. Olja från Paleohora förstås. Musiken är också den ett fint inslag. När vi grillar (vilket vi alltid gör på kvällen) så ljuder ljuvlig musik från anläggningen som finns i trädgården. Ja, Richard har så klart tagit ut en stereoanläggning som han har vid grillplatsen - helt underbart!

Vy från grillplatsen.


Richard försöker posera efter mina anvisningar, lite skäggig förstås, men ändå :)

Inga kommentarer: