fredag 16 juli 2010

Spelkväll hos Neyda och Jim

Jag, Måns och Elvin var hemma hos Neyda, Jim och lille Alvin för att spela ett sällskapsspel. Det bjöds på underbar spagetti med köttfärssås och sedan spelade vi.

När vi först kom så hade Alvin precis ätit och satt alldeles insmetad med mat och hade en vindruvsklase i handen som han åt av. Det var en underbar bild och jag skulle så klart tagit ett foto av det. Jag erbjöd mig att bada honom och det var verkligen kul. Alvin älskar att bada och plaska.

Sedan åt vi middag, Alvin åt lite till eftersom han älskar mat, och sedan spelade vi Carcasonne, ett mycket trevligt spel som inte tar alltför lång tid.

Alvin i nybadat skick.
Neyda i sin fina gula topp. Hon har slutat amma eftersom den lille spjuvern började bita henne. Det är så klart en lättnad eftersom hon nu får äta ägg igen. Neyda älskar sockerkaka till exempel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför fick hon inte äta ägg under amningen??
undrar Eva Henriksson

Mi sa...

Eva: Så kul att du läser min blogg också :) Ja, det känns ju som om vi känner varandra lite genom Johanna. Kul om vi skulle råka träffas någon gång. Jo, lille Alvin är allergisk mot ägg så hon kunde inte äta minsta lilla för då gick det över i bröstmjölken och påverkade. Men läkarna menar att han troligen kommer att växa ifrån äggallergin. Hoppas det.